Direktlänk till inlägg 1 november 2012

En liten historia

Av sankteper - 1 november 2012 22:35



En kvinna gick ut i skogen när hon plötsligt snubblar på en oljelampa. När hon gnider lampan kommer det fram en ande. - Får jag tre önskningar nu? frågar hon. - Nej, svarar anden. Tyvärr, p g a devalvering, global konkurrens och allt annat skit som händer låter det sig inte göras. Man får bara en önskning nu för tiden. - –Nå, vad ska det va? ...
- Kvinnan funderar och uttrycker sin önskan om fred i Mellanöstern och halar fram en karta över det krigsdrabbade området till anden. –Jag vill att de här länderna ska sluta slåss, säger kvinnan och pekar på sin karta. - Anden tittar på kartan och utbrister: - Men jösses damen! De där länderna har ju bråkat i tusentals år. Det tror jag inte man kan göra något åt. - - Jag är bra, men inte SÅ bra! - Kvinnan tänker en stund och säger: - Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En man som är hänsynsfull, omtänksam och älskande, duktig på att laga mat utför hälften av allt hushållsarbete förblir mig trogen, kort sagt en idealisk livskamrat. - Anden blir tyst en stund och suckar: - - Låt mig få se på den där jävla kartan igen!   

 
 
Ingen bild

noboytoy

17 december 2012 22:32

Hahahah! Ja, ibland känns det som om det är lättare att flytta ett berg, än att förändra en man;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sankteper - 25 januari 2014 22:44

Om jag fick säga precis vad jag vill till Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och till regeringen ja då skulle jag säga något i den här stilen:   Era jävlar! Era förbannade svin! Vad vet ni? Vad kan ni! Svinpälsar och satans lakejer!! Ni g...

Av sankteper - 2 januari 2014 23:38

    Vi vill önska våra läsare ett Gott Nytt År och samtidigt be om ursäkt för att inläggen är lite glest inkommande. Bloggen blir dessvärre lite bortglömd mellan varven med alla andra överhängande saker som måste göras. Tyvärr innebär det också a...

Av sankteper - 19 december 2013 13:04

    Who cares in Sweden!  Det är namnet på en filmserie i tre delar som ingen bör missa. Det handlar om läkemedelsindustrins vidriga hantering av information och lobbying till mutade läkare. Men inte bara det! Utan i den här filmen får vi verkl...

Av sankteper - 15 december 2013 13:30

    Vi borde starta en global kvinnoklubb. Det behövs ofta så lite för att kvinnor ska förändra sina liv trots ett massivt, kompakt motstånd i form av traditioner och kultur. Ge en kvinna ett halmstrå, och hon kommer att göra vad hon kan för att ...

Av sankteper - 11 december 2013 20:50

    Kan man tänka sig! Miljöpartiet tar upp förslaget om medborgarlön i ett mäktigt anförande. Missa inte det!   https://www.youtube.com/watch?v=StYEdWn8LyA ...

Ovido - Quiz & Flashcards