Alla inlägg den 17 januari 2012

Av sankteper - 17 januari 2012 13:11


Vi har fått våra första besökare och kommentarer i bloggen! Det tackar vi för.


Vår första kommentar kom från den blogg vi själv brukar besöka men alltför sällan kommenterar i, och det är http://noboytoy.bloggplatsen.se . Noboytoy nämnde i en kommentar att jorden är överbefolkad, eller håller på att bli. Det är en väldigt vanlig uppfattning som många tar bokstavligt.  Därmed inte sagt att det gäller den här läsaren. Vi tänkte för skojs skull ta oss en titt på problemet här Tege och jag.


Begreppet överbefolkning är "relativt" vilket betyder att det som avgör om ett område är överbefolkat är folkmängdens storlek i förhållande till försörjningsresurserna.  I det avseendet är jorden överbefolkad, men mängden i relation till jordens yta är inget problem.  Om varje människa på jorden fick ett utrymme på 40x48 cm skulle alla rymmas på en yta motsvarande Öland.  På måndag är vi sju miljarder - Ekot | Sveriges Radio.  Vad tycks om det?

Man bör ställa sig en fråga här, och det är varför det pågår gemensamma satsningar att rädda varje svältande individ i varje utvecklingsland om befolkningsmängden är oroande?  Kanske beror det på läkarnas löfte och önskan att rädda liv? Allas goda moral?  Tege och jag misstänker något helt annat och återkommer efter ytterligare spaningar på området.  Vi har det lite snärjigt här uppe, men arbetar på ert uppvaknande så gott vi kan.


Tack noboytoy för länkningen!


  

Hälsar SP och T.G


Av sankteper - 17 januari 2012 12:04



Kapten på en stor skuta med massor av passagerare. Finns det månne några kvinnliga befälhavare till sjöss för det behövs lite ansvarskänsla där ute..

Kapten, man, grogg och snopp är ingen lyckad kombination kan man konstatera. Jag tänkte även tillägga italienare, men det är väl bara mitt himmelska manliga ego som talar. Tege anmärker att jag kanske är svartsjuk för att kaptenen är kvinnotjusare. Jag som trodde hon skulle säga att jag är rasist! Enligt mig är han enbart korkad och inkompetent. Enligt Universums lagar får han sona sitt brott på det ena eller andra sättet, var så säkra för ingen kommer undan.  Under tiden får vi hoppas och önska att livräddarna lyckas i sitt uppdrag.  


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/olyckor/article14222942.ab

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards