Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Och så för du dig fint nu framför kameran, så mamma kan få skryta lite..

Av sankteper - 16 januari 2012 16:43





Åh dessa människor!!!  Vi känner oss alldeles förtvivlade här uppe!


http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article14220257.ab


Kom nu inte dragande med att vi inte har med det här att göra, för det har vi. Allt man gör påverkar andra. 


 Vi gnisslar tänder men våra hjärtan klappar för småflickorna som nu ska lära sig att deras människo och kvinnovärde ligger i betraktarens händer. Deras framtida öde kommer härmed att avgöras. Ja, vi sa just det! Deras framtida öde!  Det handlar naturligtvis inte om deras karriär i sig. Trodde du det, du som läser?  Deras framtid kommer att bestå i att alltid tro, att andra avgör om dom över huvudtaget har något värde. Deras kvinnovärde tas nu ifrån dom. Det kommer alltid att förknippas med hur dom ser ut, och inte vilka dom är.  Första steget mot prostitutionen är taget. Prostitution handlar inte alltid om att sälja sex som du vet, utan även om att säljas ut som människa. Få betalt för att göra marknaden till lags. Vem har bestämt att små och stora flickor ska kläs ut, eller kläs av?

 
 
Ingen bild

noboytoy

17 januari 2012 00:16

Vad hände med "barn skall få vara barn"?
Jag blir duktigt irriterad på sådana här mammor. Hur kan man, som mamma, medverka till att sexualisera och "göra om" sina små flickor till kuttersmycken, på det här sättet? Jag förstår det inte. Jag kan bara inte förstå det.

sankteper

17 januari 2012 10:42

Här uppe har vi mått väldigt dåligt. Jag skäms och Tege ligger och spyr av vämjelse.

 
Shed Light

Shed Light

17 januari 2012 15:33

Det första jag kommer att tänka på är att det är ju ett faktum att alla hundägare inte skavara hundägare.
Det är också ett faktum, uppenbart nu, att alla människor inte ska ha barn.
Kanske skaffa trädgård istället.
Som en mamma som uttryckte att man kan ha olika hobby tex sin trädgård, men "jag har min dotter".
Otroligt sorgligt.
Barnen har inget val.

Jag hoppas de revolterar och skriver böcker om 40 år.
Om dom nu får lära sig att skriva...

http://shedlight.bloggplatsen.se

sankteper

17 januari 2012 17:44

Barn och hundvalpar ska man behandla på samma sätt sa alltid våra föräldrar. En del har tydligen anammat det. Titta hur folk styr ut sina hundar som accesoarer som ska matcha klädseln. Nu gör man samma sak med barnen. Tyvärr anser nog alla omogna människor som skaffat barn att det finaste man kan bli är en kändis. Det säger allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sankteper - 25 januari 2014 22:44

Om jag fick säga precis vad jag vill till Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och till regeringen ja då skulle jag säga något i den här stilen:   Era jävlar! Era förbannade svin! Vad vet ni? Vad kan ni! Svinpälsar och satans lakejer!! Ni g...

Av sankteper - 2 januari 2014 23:38

    Vi vill önska våra läsare ett Gott Nytt År och samtidigt be om ursäkt för att inläggen är lite glest inkommande. Bloggen blir dessvärre lite bortglömd mellan varven med alla andra överhängande saker som måste göras. Tyvärr innebär det också a...

Av sankteper - 19 december 2013 13:04

    Who cares in Sweden!  Det är namnet på en filmserie i tre delar som ingen bör missa. Det handlar om läkemedelsindustrins vidriga hantering av information och lobbying till mutade läkare. Men inte bara det! Utan i den här filmen får vi verkl...

Av sankteper - 15 december 2013 13:30

    Vi borde starta en global kvinnoklubb. Det behövs ofta så lite för att kvinnor ska förändra sina liv trots ett massivt, kompakt motstånd i form av traditioner och kultur. Ge en kvinna ett halmstrå, och hon kommer att göra vad hon kan för att ...

Av sankteper - 11 december 2013 20:50

    Kan man tänka sig! Miljöpartiet tar upp förslaget om medborgarlön i ett mäktigt anförande. Missa inte det!   https://www.youtube.com/watch?v=StYEdWn8LyA ...

Ovido - Quiz & Flashcards