Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Bättre att dö vetenskapligt än att bli ovetenskapligt frisk?

Av sankteper - 7 februari 2012 11:01



Inne på den här bloggen är vi lite kontroversiella av oss..


Vi förespråkar bl.a naturliga vägar till hälsa, och idag tänker vi dela med oss av en solskenshistoria som vi tycker alla ska ta del av. Den handlar om en man, sjuk i svininfluensan och med Leukemi som enligt läkarkåren inte skulle överleva. Det handlar om hur indoktrinerade läkare, välutbildade i att utesluta kunskaper de har blivit hjärntvättade i att utesluta efetrsom de anses inte ha någon effekt. Även om en människa ändå enligt dem ska avlida vägrar de att pröva. Man tar sig för pannan!


Så här skrev journalisten Bo Zackrisson i sin artikel:

”För hälso- och sjukvården är det självklart tryggare att låta patienterna dö med vetenskapliga metoder, än att låta dem bli friska med påstått ovetenskapliga metoder”.


Varsågoda här kommer länken, OCH MISSA INTE DET HÄR NU!!  Artikeln är på svenska.

 
 
Ingen bild

Tittarstorm

7 februari 2012 12:56

Intressant! Alternativa metoder är alltid kontroversiella har jag förstått. Dock utan att förstå varför det är så provocerande att välja andra metoder än de traditionellt skolmedicinska. Jag menar, jag provoceras inte alls av att andra väljer skolmedicinska behandlingar som tack vare sina biverkningar ofta kan göra dem ännu sjukare än de var innan. Det är de andras fria val och jag utgår från att de låter mig ha mina.

Vi har fått en övertro på vetenskap och på dem man kallar "experter". All teoretisk kunskap uppvärderas medan kunskap baserad på erfarenhet räknas bort.
Det hänger väl lite ihop med den där förödande fördumningen, man lär ut viss kunskap i utbildningarna och väljer ut vilken kunskap som ska vidarebefordras och sedan uppvärderar man de utbildade och utmålar dem som "experter" som vi ska tro på. Vi som inte tror på allt utmålas sedan som vidskepliga och oupplysta, trots att det är de "upplysta" som saknar bredd i sitt kunnande.

Jag vet inte hur svenska läkare skulle ställt sig i en motsvarande situation. Visserligen tror de flesta läkare inte på alternativ, som de kallar humbug, men frågan är om de har lov att neka en behandling så som beskrivs här.

sankteper

7 februari 2012 20:06

Om man vill vara lite konspiratorisk, vilket knappast är så konstigt att man blir, kan man se ett tydligt mönster och en konsekvent vetenskap som utesluter naturliga vägar till hälsa. Läkarna upprepar lydigt "fakta" som om de vore skapade av Gud själv och litar blint på källan och de förklaringar de delges. Jag ska skriva ett särskilt inlägg om det snart.

 
Ingen bild

rosan

8 februari 2012 00:43

Du har rätt och jag håller med dig.
kolla gärna in min blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sankteper - 25 januari 2014 22:44

Om jag fick säga precis vad jag vill till Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och till regeringen ja då skulle jag säga något i den här stilen:   Era jävlar! Era förbannade svin! Vad vet ni? Vad kan ni! Svinpälsar och satans lakejer!! Ni g...

Av sankteper - 2 januari 2014 23:38

    Vi vill önska våra läsare ett Gott Nytt År och samtidigt be om ursäkt för att inläggen är lite glest inkommande. Bloggen blir dessvärre lite bortglömd mellan varven med alla andra överhängande saker som måste göras. Tyvärr innebär det också a...

Av sankteper - 19 december 2013 13:04

    Who cares in Sweden!  Det är namnet på en filmserie i tre delar som ingen bör missa. Det handlar om läkemedelsindustrins vidriga hantering av information och lobbying till mutade läkare. Men inte bara det! Utan i den här filmen får vi verkl...

Av sankteper - 15 december 2013 13:30

    Vi borde starta en global kvinnoklubb. Det behövs ofta så lite för att kvinnor ska förändra sina liv trots ett massivt, kompakt motstånd i form av traditioner och kultur. Ge en kvinna ett halmstrå, och hon kommer att göra vad hon kan för att ...

Av sankteper - 11 december 2013 20:50

    Kan man tänka sig! Miljöpartiet tar upp förslaget om medborgarlön i ett mäktigt anförande. Missa inte det!   https://www.youtube.com/watch?v=StYEdWn8LyA ...

Ovido - Quiz & Flashcards