Alla inlägg den 1 februari 2012

Av sankteper - 1 februari 2012 21:48



Tege vill inte ha sex! Hon är för jävla trist. Inte ett nyp på en hel vecka och hon skyller på hormonerna.  Typiskt kvinnor! Som om det skulle spela någon roll? Hon kan väl bara ligga där så fixar jag vad jag behöver, så kan hon sova sedan! Jag begär ingenting av henne det vet hon ju! Har aldrig gjort!  Hon har legat som en planka i alla år och bara tagit emot medan jag har fått anstränga mig. Hon har väl inget att klaga över. Nu säger hon att hon är trött på det. Det är väl jag som borde vara trött efter att ha tillfredställt henne i alla år?  Jag vet inte vad som hänt, har hon blivit frigid? Hon kan väl spela med lite i alla fall, vi är ju ändå gifta och som man har man ju sina behov..

varför leva ihop om man inte får kn**lla? Vad vill kvinnor egentligen? Vad är det för fel på er?


Nu skojade jag med er för ni tror väl ändå inte att det går till så hemma hos oss?  Men det vore intressant att veta hur många män som tänker och fungerar så här. Ganska många efter vad jag förstått. Det mest förvånande är att en del yngre män fortfarande i dagens upplysta samhälle inte kan mer om kvinnors sexualitet. Skrämmande!  Hur är det med kvinnorna? Är ni nöjda?  Vad vet ni om män?  Vad vet män om kvinnor? Vet vi något överhuvudtaget om varandra trots all upplysning?



Av sankteper - 1 februari 2012 21:24



Om inte pengar fanns utan vi belönades med poäng för varje god handling vi utförde skulle många av oss vara lika förmögna som Joakim von Anka. Jag skulle vara det. Tege skulle vara det.  Om vi belönades med godhetspoäng för varje visad vänlighet, för varje gång vi höll upp dörren för någon, lyssnade på någon som behöver lyssnas på eller pratade en stund med den ensamma pensionären i trappuppgången, ja då skulle vi vara rika.  Om vi fick poäng för varje gång vid brydde oss om en ensam katt på gatan, eller erbjöd någon annan som har bråttom att få gå före oss i kön då skulle vi aldrig behöva bry oss om att oroa oss för vår ekonomi, för vi skulle leva i ett överflöd. Skulle du också det?

Nu är det enda viktiga att ha ett jobb att gå till för att du ska anses vara en värdig människa. Är man inte värdig när man inte har ett arbete men ändå bryr sig om andra?  Det är viktigare att arbeta även om ditt arbete går ut på att lura andra. Det är finare ju mer korrumperat det är.  Lönens storlek är allra viktigast, och gärna en bonus. Det pågår mycket mygel bakom lyckta dörrar.


Vi har läst boken om forskningsfusket av docent Ralf Sundberg och inte blivit särskilt förvånade över vad vi sett. Det var precis det här vi förväntade oss.  Fusket inom livsmedels och läkemedelsindustrin var ännu värre än vi trodde. Dessa herrar, för det är oftast män, kommer aldrig att hamna i himlen...


Här en länk till Ralf Sundbergs blogg: http://ralfsundberg.se/

Ovido - Quiz & Flashcards